7.12.2012

Pierniczki świąteczne - mięciutkie


Bardzo dobre pierniczki, które po upieczeniu nie stwardniały. 
Część  z nich   udekorowałam białą czekoladą i schowałam do puszki.
 Reszta do zjedzenia.
Ciasto po przygotowaniu jest bardzo miękkie i dlatego należy je pozostawić  na 24 godz. w chłodnym miejscu / u mnie leżało całą noc w lodówce /. Po tym czasie,  po podsypaniu mąką/ u mnie dość dużo/ nadaje się do wałkowania i wykrawania ciastek. Jest jednak nadal bardzo delikatne.....ale pierniczki są pyszne!
Piekłam je po raz pierwszy i trochę przeraziła mnie konsystencja ciasta. Niepotrzebnie....., pierniczki  udały się i mam ochotę upiec je jeszcze raz , bo ...........znikają.


 Składniki:  /ilość zależy od wielkości foremek , ale jest ich sporo/
  • 500 g mąki pszennej
  • 2 jajka
  • 1 żółtko
  • 100 g cukru
  • 100 g masła
  • ok. 200 g miodu
  • ¼ szklanki oleju arachidowego
  • ½ łyżeczki amoniaku
  • 1 łyżeczka sody
  • 3/4 szklanki kwaśnej śmietany
  • 3-4  łyżeczki przyprawy do pierników
  • szczypta soli
  • mąka do podsypania
  • biała czekolada do dekoracji
  • można dodać 1 łyżkę kakao
Wykonanie:

 Miód umieścić w rondelku i  podgrzewać do całkowitego rozpuszczenia się, zdjąć z ognia. Dodać olej, masło i mieszać do  połączenia się składników . Pozostawić do  wystudzenia.  Jajka i żółtko  ubić z cukrem na puszystą masę. Do miski przesiać mąkę , dodać  śmietanę z rozpuszczoną sodą i  amoniakiem ,  przyprawę , sól, ubite jaja i rozpuszczone masło z miodem. Drewnianą  łyżką starannie wyrobić ciasto /jest  rzadkie./  Miskę przykryć folią spożywczą i wstawić do lodówki na całą noc.   Następnego dnia schłodzone ciasto /powinno przez ten czas stężeć/ przełożyć na blat posypany obficie mąką ,  partiami rozwałkować  / ok.4 mm/  i wykrawać różne, ale proste kształty pierniczków. Wierzch można posmarować białkiem. Pierniczki  ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i wstawić do gorącego piekarnika / 180 st.C/ . Piec   ok. 7- 10 minut. Przestudzone pierniczki można pokryć rozpuszczoną czekoladą   i dowolnie ozdobić. Smakują doskonale również bez dodatków.





1 komentarz:

  1. dla mnie fenomenalne bo mięciutkie;) i do tego pięknie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...